Lost Territories Archive na RIBOCA (LTA 8)

Lost Territories Archive na RIBOCA (LTA 8)

Najsilniejszy i najbardziej spójny tematycznie rozdział biennale znajduje się w na wpół zachowanym przedwojennym mieszkaniu łotewskiego filantropa Kristapsa Morbergsa (1844–1928).

Tutaj do dziedzictwa komunizmu powraca się poprzez jego ślady, a prace wykorzystują formy archiwalne i dokumentalne, aby poruszyć relacje między środowiskiem skonstruowanym, transformacją społeczną i pamięcią zbiorową. W jednym pomieszczeniu kolektyw Sputnik Photos stworzył instalację site-specific korzystając z „Archiwum Straconych Terytoriów” (2008–16). Powiększone zdjęcia z archiwum – na przykład na wpół wybudowanej futurystycznej wieży w Anaklii w Gruzji, będącej częścią nieudanego projektu deweloperskiego wspieranego przez byłego prezydenta Micheila Saakaszwilego – wyłaniają się spod podartej tapety, która wydaje się być integralną częścią mieszkania, co stanowi połączenie sugerujące odwrócony palimpsest, wskazujący na wykopaliskowy charakter twórczości kolektywu.

Rachel Wetzler dla magazynu „Art in America”.

 Dokumentacja wystawy 1
 Dokumentacja wystawy 2
 Dokumentacja wystawy 3
 Dokumentacja wystawy 4
 Dokumentacja wystawy 5
 Dokumentacja wystawy 6
 Dokumentacja wystawy 7
 Dokumentacja wystawy 8
 Dokumentacja wystawy 9
 Dokumentacja wystawy 10